Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Ασκήσεις Μαθηματικών ΣΤ' Δημοτικού - Ενότητα 1

Παρουσιάζω παρακάτω μία σειρά ασκήσεων για τα Μαθηματικά της ΣΤ' Δημοτικού, βασισμένα στο σχολικό βιβλίο και στα τετράδια εργασιών για την πρώτη ενότητα, η οποία έχει τίτλο :  "Αριθμοί και Πράξεις".


Σε περίπτωση που θέλετε να ρίξετε μια ματιά και στα τετράδια εργασιών, μπορείτε να τα βρείτε εδώ :  ΤΕΥΧΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Α και ΤΕΥΧΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Β.  

Αν προτιμάτε να διαβάζετε το σχολικό σας από την οθόνη του υπολογιστή σας ή απλά να το έχετε εκεί για οποιαδήποτε στιγμή το χρειαστείτε, μπορείτε να το βρείτε εδώ :  ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΣΕΛΙΔΕΣ 1-52.

Οι παραπάνω ασκήσεις και αυτές των τετραδίων εργασιών είναι κατάλληλες για επιπλέον εξάσκηση των μαθητών αλλά και για μια μικρή επανάληψη των σημαντικότερων σημείων της ύλης της ΣΤ' τάξης, στην πρώτη ενότητα πριν τα παιδιά εισαχθούν σε πιο δύσκολες έννοιες στην πρώτη γυμνασίου. 

Καλή ενασχόληση παιδιά !!!

Επιμέλεια - Παρουσίαση : Ρεβέκα Θεοδωροπούλου - M.Sc. Μαθηματικός 

52 σχόλια:

  1. Νίκος Π. - Love dreamer3 Νοεμβρίου 2012 - 11:31 μ.μ.

    Πετυχημένα τα θέματα των ασκήσεών σου Ρεβέκα και πολύ όμορφα εκφρασμένα. Πιστεύω πως οι μαθητές θα κερδίσουν από το υλικό που τους παρέθεσες.
    Καλή επιτυχία πάντα στο μαθηματικό σου έργο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ Νίκο μου, είναι κάτι που το κάνω με όλη μου την αγάπη και αν έχει αποτέλεσμα, δηλαδή αν καταφέρω να βοηθήσω κάποιους μαθητές αυτό θα είναι η καλύτερη ανταμοιβή για μένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Γιώργο,

    χαίρομαι πάρα πολύ που οι ασκήσεις μου σου φάνηκαν χρήσιμες και σε βοήθησαν, αυτός ήταν ο στόχος μου άλλωστε.

    Σε περίπτωση που έχεις κάποια απορία πάνω σ' αυτά ή γενικότερα στα Μαθηματικά σου, σε παρακαλώ να επικοινωνήσεις και θα σε βοηθήσω όπως μπορώ.

    Φυσικά και θα συνεχίσω να ανεβάζω τέτοιου είδους θέματα και περιμένω τη συμμετοχή και τη γνώμη σου.

    Καλή συνέχεια με τα μαθήματά σου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ευχαριστω κυρια ρεβεκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαίρομαι πολύ Ιωάννα που βοήθησα. Οτιδήποτε άλλο θες πολύ ευχαρίστως θα το ακούσω, η ομάδα του blog αλλά κι εγώ προσωπικά είμαστε διαθέσιμοι για τους αναγνώστες μας. Καλή συνέχεια με τα μαθηματικά σου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ ανώνυμε, γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος ... δεν κατάλαβα τι ακριβώς θες να πεις :-)
    Αν προτιμάς, μπορείς να μου στείλεις και ένα e-mail για να μου πεις, θα περιμένω ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μου λετε παρακαλω πως να εκτυπωσω τις ασκησεις????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ευχαρίστως :) Μπορείς να πας εκεί που λέει slideshare ( στην κάτω αριστερή πλευρά της παρουσίασης) και να κάνεις κλικ, θα βρεθείς μπροστά στην παρουσίαση και απλά πάτα Save και θα την κατεβάσεις σε μορφή pdf στον υπολογιστή σου. Μετά η εκτύπωση είναι κάτι απλό πιστεύω !!!

    Αν αυτό σου ακούγεται δύσκολο, πήγαινε εδώ και κάνε Save : "στ' δημοτικού ασκήσεις ενότητας 1".

    Νομίζω πως είναι απλό τώρα ... αν θες κατέβασε και το δεύτερο μέρος : "στ' δημοτικού ασκήσεις ενότητας 2".

    Καλή συνέχεια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπορειτε να μου εξιγεισετε να αναλογα και αντιστροφως αναλογα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα σου πω δυο λόγια με τον πιο απλό τρόπο που μου έρχεται στο μυαλό και μετά θα σου δείξω κάποια βιντεάκια και πιστεύω πως θα το ξεκαθαρίσεις μια χαρά.

    Ανάλογα ονομάζονται δύο ποσά των οποίων οι τιμές αυξάνονται ή μειώνονται ταυτόχρονα, για παράδειγμα αν αυξηθεί η τιμή του ενός, τότε αυξάνεται και του άλλου.

    Αντιστρόφως ανάλογα ονομάζονται δύο ποσά όπου, όταν αυξάνεται η τιμή του ενός, τότε μειώνεται η τιμή του άλλου.

    Για παράδειγμα, όταν αγοράζουμε περισσότερο παγωτό, θα πληρώσουμε περισσότερα. Δηλαδή, αφού αυξάνουμε την ποσότητα του παγωτού, αυξάνεται και το ποσό που θα πληρώσουμε. Σε αυτή την περίπτωση τα δύο ποσά είναι ανάλογα.

    Ένα παράδειγμα για τα αντιστρόφως ανάλογα ποσά είναι το εξής : όσο περισσότεροι συμμαθητές βοηθάνε στη λύση μιας άσκησης, τόσο πιο γρήγορα θα λυθεί η άσκηση αυτή. Δηλαδή, μόλις αυξάνουμε τον αριθμό των ατόμων, μειώνεται ο χρόνος που θα χρειαστεί για να λυθεί η άσκηση.

    Δες τις παρακάτω παρουσιάσεις για τα ανάλογα και τα αντιστρόφως ανάλογα ποσά για να καταλάβεις ακόμη καλύτερα τι γίνεται : http://www.slideshare.net/johngfer/ss-16280143 και http://www.slideshare.net/johngfer/ss-6909907

    Αν χρειάζεσαι περισσότερη βοήθεια, να μου το πεις σε παρακαλώ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. θελο βοηθεια σε ενα προβλημα \?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με μεγάλη μου χαρά να το ακούσω ... πες μου ποιο είναι το πρόβλημα και θα σε βοηθήσω :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Kυρία Ρεβέκα τα μαθηματικά είναι το καλύτερο ευχάριστο και αγαπημένο μου μάθημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χαίρομαι πολύ Θάλεια, κι εγώ έτσι βλέπω τα Μαθηματικά ... σαν κάτι ευχάριστο και πολύ αγαπημένο μου, γι' αυτό και συνεχώς ασχολούμαι με αυτά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ναι αλλά θέλω μια συμβουλή
    αν μπορείς να με βοηθήσεις σε παρακαλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φυσικά και θέλω να σε βοηθήσω ... πες μου εσύ και ελπίζω να μπορώ :-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανάλογα είναι τα ποσά τα οποία συνδέονται με την παρακάτω σχέση.
    Έστω το ποσό ΚΙΛΑ ΖΑΧΑΡΗΣ που σχετίζεται με το ποσό ΑΞΙΑ σε € τότε
    ΑΝ 2 ΚΙΛΑ ΖΑΧΑΡΗΣ κοστίζουν 4 €
    τα 4 ΚΙΛΑ ΖΑΧΑΡΗΣ που είναι ΔΙΠΛΑΣΙΑ κοστίζουν ΔΙΠΛΑΣΙΑ € ΉΤΟΙ 8 €
    ΑΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΣΟ ΑΥΞΑΝΕΙ Ή ΟΣΟ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Ή ΝΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΠΟΣΟ.

    Στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά συμβαίνει το εξής
    ΟΣΟ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΠΟΣΟ
    Π.Χ. 2 ΕΡΓΆΤΕΣ ΣΚΑΒΟΥΝ ΕΝΑ ΚΗΠΟ ΣΕ 6 ΗΜΕΡΕΣ
    4 ΕΡΓΑΤΕΣ ΔΗΛ. διπλάσιος αριθμός εργατών θα σκάψει τον ίδιο κήπο σε 3 ημέρες {δηλ. τις μισές}
    ή ΟΣΟ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΠΟΣΟ
    Π.Χ. 8 ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΤΡΟΦΙΜΑ ΓΙΑ 20 ΗΜΕΡΕΣ
    τα 4 ΠΑΙΔΙΑ [ δηλ. τα μισά ] ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΡΟΦΙΜΑ ΓΙΑ 40 ΗΜΕΡΕΣ δηλ διπλάσιες
    ΠΡΟΣΟΧΗ¨ Δεν είναι ανάλογα τα ποσά ηλικία - ύψος ή ηλικία - βάρος
    ΠΑΙΔΙ ΗΛΙΚΙΑΣ 7 ΕΤΩΝ ΕΧΕΙ ΥΨΟΣ 115 ΕΚΑΤΟΣΤΑ
    ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΑΙΔΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 14 ΕΤΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΥΨΟΣ 230 ΕΚΑΤΟΣΤΑ
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μερικές φορές τεμπελιάζω και αυτό δε μου αρεσεί διοτι μου αρέσει να μελετώ τι να κάνω για να το καταπολεμήσω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Θάλεια το να μην έχεις συνέχεια όρεξη για μελέτη δεν είναι και κακό. Εφόσον σου αρέσουν τα Μαθηματικά αλλά μερικές φορές τεμπελιάζεις, ίσως οι πολλές ασκήσεις και οι απαιτήσεις του σχολείου να σε κουράζουν.
    Εγώ θα πρότεινα να διαβάσεις και κάποια άλλα βιβλία που αναφέρονται μεν στα Μαθηματικά αλλά, δεν είναι μόνο ασκήσεις ... μιλάω για κάποια που αποκαλούνται ως βιβλία μαθηματικής λογοτεχνίας ή κάποια βιβλία που συνδυάζουν τα μαθηματικά με κάτι άλλο, όπως ποίηση, σταυρόλεξα ή κάτι τέτοιο.
    Μπορείς ακόμα να διαβάσεις και κάποια περιοδικά όπως τον Ευκλείδη Α' για παράδειγμα που πάντα έχει πολλά ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με Μαθηματικά, πρωτότυπες ασκήσεις, παιχνίδια και άλλα άρθρα πολύ ωραία.
    Είναι κάποιοι τρόποι .... δες διάφορα θέματα στο και blog που αναφέρονται σε κάποια από αυτά τα βιβλία και αν νομίζεις ότι αυτό είναι καλή ιδέα για σένα, πες μου να σου προτείνω πιο συγκεκριμένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο δάσκαλος μου μου είπε ότι έχω πολλές δυνατότητες αλλά τον τελευταίο καιρό δεν είμαι καλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εσύ γιατί πιστεύεις ότι έχεις χάσει το ενδιαφέρον σου τον τελευταίο καιρό ? Αφού μόνη σου είπες ότι τα Μαθηματικά σου αρέσουν και σε ευχαριστεί να μελετάς ? Ποιός νομίζεις ότι είναι ο λόγος ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν ξέρω ίσως τον τελευταίο καιρό τεμπελιάζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μάλλον η συνεχής μελέτη από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε κούρασε αρκετά και τώρα τεμπελιάζεις λίγο.
    Θα έλεγα να μην το αφήσεις να συνεχιστεί ... αν τα Μαθηματικά του σχολείου δεν σου φαίνονται και τόσο ενδιαφέροντα, φρόντισε να είσαι συνεπής με τις υποχρεώσεις σου εκεί και ταυτόχρονα ασχολήσου με κάτι που σου τραβάει την προσοχή και δεν το βαριέσαι αλλά παράλληλα να μην χάνεις την επαφή σου με το αγαπημένο σου μάθημα, όπως μου είπες στην αρχή !!!
    Εκτός από αυτά που σου πρότεινα πριν, θα μπορούσες και στο internet να βρεις ενδιαφέροντα άρθρα για τα μαθηματικά και τις επιστήμες, να συζητήσεις με ανθρώπους που τους αρέσουν επίσης και πιστεύω πως με αυτό τον τρόπο θα ξανά βρεις τον δρόμο να επανέλθεις και με μεγαλύτερη όρεξη μάλιστα ...
    Εσύ τι άλλο νομίζεις ότι θα σε βοηθούσε ξέροντας καλύτερα τον εαυτό σου και τις προτιμήσεις σου γενικότερα ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εμένα μου αρέσουν τα μαθηματικά αλλά στην αρχή ήμουν πιο καλή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ...... δε βαριέμαι τα μαθηματικά είναι το αγαπημένο μου μάθημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τότε αφού ακόμα είναι το αγαπημένο σου μάθημα, το μόνο που μένει είναι να προσπαθήσεις λίγο περισσότερο για να είσαι το ίδιο καλή όπως ήσουνα και στην αρχή.
    Τα μαθηματικά είναι τόσο όμορφα ... είτε είναι σχολικά μαθηματικά, είτε είναι μαθηματικά άρθρα, είτε μαθηματική λογοτεχνία ... που κάποιος που του αρέσουν δεν τα βαριέται ποτέ !!!
    Σ' αυτό συμφωνούμε απόλυτα ... εγώ δεν τα βαρέθηκα ποτέ και ούτε πιστεύω πως θα γίνει στο μέλλον :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Eντάξει ευχαριστώ για τις συμβουλές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Θάλεια δεν ξέρω αν σε βοήθησα πολύ, λίγο ή καθόλου πάντως όποτε θες μπορούμε να τα λέμε για θέματα μαθηματικά και ... άλλα πολλά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Συγγνώμη αν σε κούρασα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καθόλου δεν με κούρασες ... ότι άλλο θες να μου πεις, μπορείς :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πρέπει να το πάρω πια απόφαση ότι το τεμπελιό είναι το κακό της επιτυχίας και πρέπει να το καταπολεμήσω!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αν και δεν είμαι ειδική σ' αυτά, λένε ότι μόλις καταλάβεις ποιο είναι το πρόβλημα σημαίνει ότι είσαι σε καλό δρόμο ... το επόμενο στάδιο είναι να βρεις τη λύση του.
    Οπότε προσπάθησε να βρεις τρόπους να αντιμετωπίσεις αυτή την τεμπελιά ... εγώ για αρχή θα πρότεινα να αφήνεις τη μελέτη λίγο πριν αρχίσεις να βαριέσαι, δηλαδή όταν διαβάζεις και καταλαβαίνεις πως όπου να' ναι θα τεμπελιάσεις, κάνε ένα διάλειμμα για λίγο και ασχολήσου με κάτι άλλο ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ευχαριστώ τώρα είμαστε στα ποσοστά και είναι πανεύκολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλή συνέχεια λοιπόν και όποτε θες εδώ είμαι εγώ για να τα λέμε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ΜΑΡΚΟΣ ΣΙΓΑΛΑΣ8 Ιουνίου 2013 - 1:26 μ.μ.

    Κυρία Θεοδωροπουλου συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας.
    Είναι ένας όμορφος και επικοδομητικός τρόπος να δούν τα παιδιά τον κόσμο των μαθηματικών.

    Είδα το site ψάχνοντας να βρώ επαναληπτικές ασκήσεις για τον γιό μου.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Εγώ ευχαριστώ πάρα πολύ, χαίρομαι που χρησιμεύουν στα παιδιά και βοηθούν αυτά φτιάχνω :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Γεια σας κ.Ρεβέκκα.Τη δευτερα γραφω μαθηματικα και ειναι το αγαπημενο μου μαθημα!γραφουμε αναλογα και αντιστροφως αναλογα ποσα.ειναι πανευκολα!παιρνω πια 10 και 9,5 με τα απο πολυ προσπαθεια , αλλα καποιες φορες βαριεμαι γενικως να διαβαζω και αντι να διαβαζω τα μαθηματα μου διαβαζω βιβλια και ιδιως οταν κατι δεν καταλαβαινω. το θεμα ομως ειναι οτι πιστευω πως ειμαι πολυ χαλαρη και θελω να εξασκηθω πολυ πιο πολυ ωστε να μπω αριστη στο Γυμνασιο και να ειμαι αριστη μαθητρια!που να κοιταξω ωστε να αξασκουμαι στο ιντερνετ? (30 εως 44 κεφαλαια προς το παρον!) ευχαριστω πολυ, περιμενω συντομα απαντηση! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καλησπέρα Εύα :)
    Πολύ χαίρομαι που αγαπάς τα Μαθηματικά γιατί είναι πολλοί αυτοί που δεν τα συμπαθούν και τόσο. Αφού σου δώσω την Ενότητα 2, δηλαδή τη συνέχεια αυτού που βλέπεις παραπάνω (σε περίπτωση που δεν τα είδες) ... http://www.mathsandothers.gr/2012/11/2.html.
    Στη συνέχεια θα σου προτείνω κάποιες ασκήσεις από άλλους συναδέλφους : http://www.e-papadakis.gr/askisisst.htm
    http://e-didaskalia.blogspot.gr/2013/09/blog-post_1198.html
    http://www.arnos.gr/course/mathimatika-st-dimotikoy
    http://www.click-me.gr/ekpaideysi-menu/dimotiko-menu/st-dimotikoy-m.html

    Αν θες κάτι άλλο, να μου πεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ανώνυμε,
      συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση αλλά τώρα είμαι διαθέσιμη. Ποιά είναι η απορία που έχεις;

      Διαγραφή
  40. Καλημέρα και χρόνια πολλά Ρεβέκα! Πάρα πολύ καλή δουλειά. Μόνο που στις παραστάσεις αρχίζεις με πράξεις που δίνουν αρνητικό αποτέλεσμα. Δεν γίνεται σε αυτές τις τάξεις να τους πούμε ότι μπορούν να έχουν τον αρνητικό αριθμό πρώτο, χωρίς να αλλάζει η πράξη. Έτσι έχεις για παραδειγμα: 24:3-7 x 9. Αυτό για τα παιδιά φαίνεται παράλογο. Θα μπορούσες ίσως να αλλάξεις τις πράξεις που συνδέουν τετοιες παραστάσεις. Και πάλι πάρα πολύ καλή δουλειά και μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια !!! Το διαπίστωσα και εγώ όταν τύπωσα αυτές τις σημειώσεις για να τις δώσω σε κάποιο μαθητή μου. Έκανα τις διορθώσεις εκείνη την ώρα πάνω στο χαρτί αλλά, ομολογώ δεν έχω και πολύ ελεύθερο χρόνο για να κάνω διορθώσεις στο αρχείο και να το αντικαταστήσω με αυτό ... χίλια συγνώμη για το μπέρδεμα, ελπίζω να το φτιάξω κάποια στιγμή :)

      Διαγραφή
  41. ευχαριστω πολυ κυτια Ρεβεκα

    Αννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή