Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

Στρες και τρόποι διαχείρισης του

Γράφει η Μαριάννα Γλιαρμή - ΜΑ, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας



Οι γρήγοροι ρυθμοί, οι απαιτήσεις της ζωής και οι υποχρεώσεις, μας κάνουν να βιώνουμε αισθήματα στρες όλο και πιο συχνά, όλο και πιο έντονα.

Μπορεί να νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε για αυτό και είναι γεγονός ότι η μέρα δεν θα αποκτήσει περισσότερες ώρες, οι λογαριασμοί θα συνεχίσουν να έρχονται και οι υποχρεώσεις μας θα πρέπει όντως να διεκπεραιωθούν.

Παρόλα αυτά όμως, έχουμε επιλογή.

Μπορούμε να κάνουμε πράγματα για να μειώσουμε το στρες στη ζωή μας.

Αυτό που χρειάζεται είναι να ανακτήσουμε τον έλεγχο των καταστάσεων και να μην είμαστε έρμαια στις συνθήκες.

Το να συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς καθορίζουμε τη ζωή μας είναι το κλειδί για να διαχειριστούμε το στρες.

Μπορούμε λοιπόν, να πάρουμε τον έλεγχο των σκέψεων μας, των συναισθημάτων μας, του προγράμματος της καθημερινότητας μας και του τρόπου που επιλύουμε τα προβλήματα μας, ώστε να απαλλαγούμε από το δυσλειτουργικό στρες που φθείρει την υγεία μας, κουράζει το μυαλό μας και χωλαίνει τη ζωή μας.

Στη παρουσίαση που ακολουθεί θα δείτε τι είναι το στρες, που διαφέρει από το άγχος, ποια είναι τα συμπτώματα του, τι το προκαλεί και πως μπορούμε να το διαχειριστούμε.



Στο ζήτημα του στρες και της διαχείρισης του, θα επανέλθουμε σε επόμενη ανάρτηση με πιο επισταμένη ανάλυση ορισμένων τεχνικών διαχείρισης.

 Ας προσπαθήσουμε, παρά τις αντιξοότητες, να μας φερόμαστε καλά, να μας αγαπάμε και να μας φροντίζουμε.

Ας ζούμε το παρόν,  μιας και είναι το μόνο που έχουμε δικό μας.

8 σχόλια:

  1. Νίκος Π. - Love dreamer14 Δεκεμβρίου 2012 - 3:43 μ.μ.

    Η τελευταία σελίδα ήταν εξαιρετική. Πολύ καλό το άρθρο σας! Προπαντός αισιοδοξία και θετική σκέψη για όλα όσα μας συμβαίνουν και όσο μπορούμε να αποφεύγουμε την υπερβολική εξωτερική και εσωτερική μας πίεση, όχι βέβαια εύκολο στην εποχή που ζούμε, τουλάχιστον να προσπαθούμε να τη ρυθμίζουμε σε τέτοιο μέτρο που δεν θα κάνει δυσλειτουργική τη ζωή μας.
    Γιατί μπορεί και η πίεση στο σωστό της μέτρο να αποτελέσει αφετηρία για ωφέλιμες και αποδοτικές δραστηριότητες.
    Υπάρχουν και στιγμές που κάποιοι ηθελημένα πιέζουν τον εαυτό τους στο απαιτούμενο μέτρο, προκειμένου να πετύχουν κάτι, φτάνει μόνο να μην υπερπηδηθούν κάποια όρια, απαραίτητα για την υγεία μας. Εγώ προσωπικά έχω πιέσει πολλές φορές τον εαυτό μου και στη ποίηση και στις μαθηματικές μου εργασίες, χωρίς να αγχωθώ . Το αποτέλεσμα ήταν να ξεπεράσω τον εαυτό μου και να αποκτήσω μια προσωπική εικόνα που δεν είχα πριν. Ήταν κατά ένα τρόπο ο τέλειος συνδυασμός πίεσης και ψυχαγωγίας μαζί για την επίτευξη των προσωπικών μου στόχων.
    Εύχομαι και σε σας μία πετυχημένη συνεργασία με την αγαπημένη φίλη μου τη Ρεβέκα, ευχαριστούμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαριάννα Γλιαρμή - ΜΑ, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας14 Δεκεμβρίου 2012 - 5:13 μ.μ.

    Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!
    Είναι μεγάλη μου χαρά και τιμή να είμαι μέλος αυτής της ομάδας.
    Συμφωνώ μαζί σας στο ότι είναι χρήσιμο και εποικοδομητικό να ωθούμε τον εαυτό μας προς την επίτευξη των στόχων μας.
    Εξάλλου, το στρες είναι όντως ένας φυσιολογικός μηχανισμός του οργανισμού, ο οποίος κινητοποιεί όλα τα συστήματα του, ώστε να μπορεί το άτομο να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις. Είναι απαραίτητο στοιχείο της επιβίωσης μας.
    Οι δυσκολίες έρχονται όταν χάνεται το μέτρο και ο μηχανισμός αυτός ενεργοποιείται ή παραμένει ενεργός χωρίς να συντρέχει σημαντικός λόγος, με συνέπεια να δυσχεραίνει την ζωή μας και να την καθιστά δυσλειτουργική.
    Νομίζω ότι μια καλή διαχωριστική γραμμή για να πετυχαίνουμε όλοι, αυτό που πετυχαίνετε εσείς και να ακολουθήσουμε το παράδειγμα σας, την πρόκληση δηλαδή των ορίων μας χωρίς άγχος, είναι να ορίσουμε ότι δεν πιέζουμε τον εαυτό μας προς τον στόχο αλλά τον ωθούμε, δεν είμαστε πολέμιοι του εαυτού μας αλλά σύμμαχοι.
    Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι και ελπίζω να σας αρέσουν και οι επόμενες αναρτήσεις μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλη σας ημέρα Μαριάννα καλό s/k .το όνομα μου (Γ.Δ)Ευχαριστούμε για την εξαιρετική σελίδα που δημιουργήσατε ,και την βοήθεια που προσφέρεται σε όλους μας μέσου αυτής..Εγώ προσωπικά σας ευχαριστώ θερμά ..Είναι ένας τρόπος αλληλεγγύης στις δύσκολες μέρες που ζούμε .,.Κάποιοι άνθρωποι ξεχωρίζουν .Απο την προσωπικότητα τους ,,την φιλανθρωπία τους ,,Είναι ανήσυχοι ,,ξέρουν να εκτιμούν ,,έχουν ευαισθησία,,κατανόηση που τους γεμίζουν συμπόνια ,,ευγένεια ,,και βαθιά αγάπη για τον συνάνθρωπο τους..Διαβάζοντας κάποιες απο τις αναρτήσεις σας ,, Αποδεικνύουν όλα αυτά που αναφέρω παραπάνω..Ξέρουμε όλοι πόσο δύσκολες είναι σήμερα οι σχέσεις των ανθρώπων,όλα αυτα έχουν σχέση με την καθημερινότητα ..και τις δύσκολες μέρες που διανύουμε..τώρα σας χρειαζόμαστε περισσότερο απο ποτέ .Με τις όμορφες συμβουλές σας μπορούμε ,,να ομορφείνουμε τις ζωές μας , αλλάζοντας τον τρόπο σκέψεως μας Και μια χάρη ακόμη αν γίνεται να αναρτήσετε μαθηματικά ,της A" Λυκείου ,,ταυτότηες ~δυναμεις~αναρτησεις ~και εφαρμογές ρίζες ,,,,καλές γιορτές να έχετε.Ευχαριστώ για την κατάθεση ψυχής ,και τον χρόνο που αφιερώνετε αναρτώντας όλα αυτά για εμας να είστε πάντα καλά την αγάπη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Γ.Δ, ευχαριστούμε θερμά για τα όμορφα λόγια σου .... αν έχουμε τέτοιους υποστηρικτές όπως εσύ θα συνεχίζουμε με περισσότερο μεράκι και αγάπη για αυτό το Blog.

    Δεν είμαι η αρμόδια να απαντήσω σχετικά με το θέμα : "Στρες και τρόποι διαχείρισης του", αυτό θα το κάνει η Μαριάννα.

    Θέλω μόνο να σου πω, πως συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και να δεσμευτώ ότι πολύ σύντομα θα δεις ένα θέμα με Μαθηματικά της Α' Λυκείου, όπως ζήτησες.

    Καλή συνέχεια στην όποια προσπάθειά σου και εμείς θα είμαστε εδώ για να σε βοηθούμε με όποιο τρόπο μπορούμε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεωργία Δερμεν Ευχαριστώ θερμά όλη την ομάδα ,,η οποία βρίσκετε πίσω απο την υπέροχη αυτή σελίδα .για το χρόνο που διαθέτετε,προσφέροντας μας τις πολύτιμες σας υπηρεσίες , προσωπικά εκτιμώ την προσπάθεια σας ,να είστε καλά , :) καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαριάννα Γλιαρμή - ΜΑ, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας15 Δεκεμβρίου 2012 - 11:10 μ.μ.

    Αγαπητέ Γ.Δ.,
    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια και την θερμή σου υποστήριξη, τόσο σε εμένα όσο και στο blog.

    Με συγκίνησε πολύ το σχόλιο σου και με τροφοδότησε με ενέργεια για να γράψω κι άλλα άρθρα, γνωρίζοντας ότι θα υπάρχουν αναγνώστες σαν εσένα.

    Όντως είναι δύσκολοι οι καιροί που διανύουμε και νιώθω ότι είναι χρέος μας να μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας ώστε να βοηθούμε ο ένας τον άλλο.

    Με αισιοδοξία, προσπάθεια, καλή διάθεση και όραμα μπορούμε να ξεπερνούμε τις δυσκολίες και να κάνουμε πιο όμορφη τη ζωή μας.

    Αν θελήσεις στο μέλλον να διαβάσεις για κάποιο συγκεκριμένο θέμα που να αφορά τη Ψυχική Υγεία, μη διστάσεις να το ζητήσεις.

    Καλή συνέχεια στη κατάκτηση των στόχων σου, με πολύ χαμόγελο και ελπίδα.

    Όπως σου έγραψε και η Ρεβέκκα θα είμαστε εδώ για να σε βοηθούμε με όποιο τρόπο μπορούμε. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαριάννα Γλιαρμή - ΜΑ, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας15 Δεκεμβρίου 2012 - 11:29 μ.μ.

    Αγαπητή κα Δερμεν,
    Σας ευχαριστούμε πολύ για την υποστήριξη και για τα όμορφα λόγια σας.
    Η εκτίμηση σας, μας δίνει κίνητρο να προσπαθήσουμε ακόμη περισσότερο για αυτό το blog.
    Να είστε καλά και να έχετε όμορφες γιορτές γεμάτες αγάπη και υγεία. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. [...] Όπως ήταν αναμενόμενο, το καινούργιο μου θέμα δεν θα μπορούσε να είναι άλλο παρά μόνο αυτό που ζητήθηκε λίγο καιρό πριν από έναν αναγνώστη του blog και εγώ δευσμεύτηκα να το παρουσιάσω άμεσα … ρίξτε μια ματιά για να θυμηθείτε κι εσείς  Στρες και τρόποι διαχείρισης του. [...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή