Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2016

"Πιθανότητες και Στατιστική στα Λύκεια" -- Πρώτη εργασία: Για τη διδασκαλία των βασικών εννοιών της Πιθανότητας στη Μέση Εκπαίδευση

Σήμερα το blog μας παρουσιάζει ένα συγγραφικό έργο του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Δρόσου Κωνσταντίνου, με τίτλο:“ Για τη διδασκαλία των βασικών εννοιών της Πιθανότητας στη Μέση Εκπαίδευση”.

Στο συγκεκριμένο έργο είχε απονεμηθεί το βραβείο “Ευκλείδη” και είχε δημοσιευτεί στο ομώνυμο περιοδικό τον Δεκέμβριο του 1983.

Η εργασία αυτή γράφτηκε ως μια συγκεκριμένη απάντηση σε κάποιο βιβλίο πιθανοτήτων, που γράφτηκε υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, και στην οποία διαδικασία, ο κ. Δρόσος ήταν κριτής.

Στόχος της διδασκαλίας των μαθηματικών είναι να μεταδώσει κάποια μαθηματικά αποτελέσματα (γνώσεις), αναπαραγάγοντας ταυτόχρονα και τις διαδικασίες σκέψης που οδηγούν σ'αυτά, μα και δημιουργώντας μια  ανεπτυγμένη, ισχυρή και αυθεντική διαίσθηση γύρω από τις εισαγόμενες μαθηματικές έννοιες και αποτελέσματα.

Η μελέτη της πιθανότητας, πολλές φορές παρουσιάζεται , σαν δύσκολη και ίσως πρωτόγνωρη εμπειρία για τον αρχάριο. Αυτό οφείλεται στην παντελή έλλειψη , πιθανοτικής εμπειρίας και σπουδής στο Δημοτικό ή στο Γυμνάσιο. Όπως είναι γνωστό η δυτική επιστημονική παιδεία έχει περιοριστεί περισσότερο στα ντετερμινιστικά χαρακτηριστικά της επιστήμης και έχει τελείως αμελήσει τη σπουδή του αβέβαιου, του δυνατού και του πιθανού.

Έναυσμα, λοιπόν,  για τη συγγραφή του, αποτέλεσε η παρουσίαση διαφόρων διδακτικών μεθόδων για την εισαγωγή και κατανόηση βασικών εννοιών της Πιθανότητας στη μέση Εκπαίδευση, συμπεριλαμβάνοντας βασικές και βαθιές μαθηματικές έννοιες. Οι μέθοδοι αυτές στοχεύουν στην ανάπτυξη μιας ισχυρής και αυθεντικής πιθανοτικής διαίσθησης, συσχετίζοντας την έννοια της πιθανότητας με άλλες γνωστότερες όπως π.χ. της μάζας και του εμβαδού.

Μπορείτε να διαβάσετε και να κατεβάσετε την εργασία, χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

Για τη διδασκαλία των βασικών εννοιών της Πιθανότητας στη Μέση Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου